2012年3月25日星期日

投資王道

早前止凡看過巴黎兄的一篇文章中提到「長期賺錢的就是投資王道」, 實在所言甚是。不論什麼方法, 找什麼平均線也好, 牛熊證也好, 總之長期賺錢的就是王道, 除非看到他人的方法完全不行, 否則不應經常否定他人的方法。


有位主張投資王道的名blog人, 原來一直以來, 網上有不少網友都會有意無意地攻擊他的言論, 我覺得原因有幾個。首先, 他的行文有欠謙卑, 經常否定他人的方法, 其實只要做到「道不同不相為盟」就已經足夠, 讀者絕對有能力分辨是非, 實在不用出言惡罵他人, 有欠修養。

還有, 部份行文內容千篇一律, 100篇文章中有80多篇都會有一句「長期持有優質股才是投資王道」, 重複一句話至這樣的次數實在沒有必要。重複的不只這一句, 還有「xx年xx元買入中人壽, xx年xx元買入平保...持有至今升值xx倍...」, 這好像在眩耀多於分享。

謙卑包括反思及改進, 但我發現他組合中有不少投資項目我不能認同, 而事實上亦令他至今仍要賠錢。可惜我從來沒有看到他反思過一次, 沒有認錯, 反而不停搬出「 xx年買入平保」之類來証明他投資哲學沒有問題。3818大跌, 阿里巴巴被上市價私有化, 他就說3818不是他的主要投資, 只佔他投資組合中的一小部份, 公司財務沒有問題而股價終有一日會上來。而阿里巴巴, 他就說自己還有10%賺, 多年賺10%還算成功? 在過100倍市盈率買股還算什麼王道?

我不喜歡攻擊他人, 只愛寫自己覺得合理的事。在網上發文也要小心自己的理念會影響他人, 人家跟你買, 原來中地雷, 事後又馬後炮當無事發生, 這實在不算負責任的文人, 希望大家都可以反思一下, 令所有投資理財blog可以更健康、更精彩。

48 則留言:

  1. 其實我是認同他的名句, 不過他本人沒有足夠的能力智慧去分辨何謂真正的優質股, 選錯了又沒有足夠的氣度去承認錯誤, 結果才有此後果. 可惜很多追隨者不明白他的「道」背後所存在的巨大潛在風險, 他本人亦不明示這種風險, 還把提示風險的人黑名單禁了, 的確是十分不負責任.

    回覆刪除
    回覆
    1. 相信你都知道在說誰, 他的blog的點擊率可算是非常高, 對大眾影響也相當高

      刪除
  2. 非常同意,投資係決定了大方向後,依然雖要不斷的反思及改進。

    回覆刪除
  3. BLOG本是分享經驗與交易心得,反變了是非之地,令人無奈。

    回覆刪除
    回覆
    1. 的確無耐, 要好像特首選戰後, 重回正軌

      刪除
  4. 匿名27.3.12

    最好笑是他最近分析272哪篇文 錯誤百出 被人指正272 扣除一次性收入 公允值

    其實只有6億幾 ROE 得3% 打咁多字吹噓比人一語道破 仲死撐

    "對! 長時間擁有高ROE與低負債的公司的確優質,瑞房不入此列,但在中國人的社會,地產公司有其獨特優勢,國內其實是學習香港過去的發展模式,並利用房地產去帶動經濟增長,持有大量收租物業的瑞房有其優勢。"

    笑死人

    回覆刪除
  5. 匿名27.3.12

    他不愧為死盲牛,昔日的盲從者已走得七七八八了,過多一年半載睇怕會自然消失了

    回覆刪除
    回覆
    1. 不想到互罵之地步, 希望給予一個正面意見而已

      刪除
  6. 匿名27.3.12

    開口閉口都是乜王道的人大部分都會是騙子,它也不例外!

    回覆刪除
    回覆
    1. 又不可以一杆打一船人

      刪除
  7. 匿名27.3.12

    它的選股能力確有問題。不知袖裏的新手跟他買早晚吃苦頭。。

    回覆刪除
    回覆
    1. 買賣最後是要自己分析的, 這一點很重要, 盲目跟人家走也是要負上責任的

      刪除
  8. 匿名27.3.12

    剛才我打開272份報表睇一睇

    39億幾人仔稅後盈利 扣扣埋埋真係得6億幾盈利喎 我鬆手D 只扣佢公允值 比夠佢

    13億好未?? 負債又高 財務費用又高 仲有大量CB 公司已經周轉唔黎 阿爺又打壓樓

    市咁叫價值投資? 根本就係偽假值投資者而已 咁既股仲叫人買?? 呢D壽頭害人不淺

    佢隻動向而家賬面都輸左6.7成 由5個幾叫人入 仲用PEG來計 當時我提過佢3818 上

    市未夠幾年 份野可能有水份 炒奧運效應 比人刪埋

    4個幾果時 話冇可能趺 而家呢? 去到1.7仲溝多4萬股 而家平均價都2.98 成10萬股

    有排佢坐

    回覆刪除
    回覆
    1. 把你的資料及看法一起考慮, 絕對會得到更好的分析結果, 到件事的確有幫助

      刪除
  9. 匿名27.3.12

    死牛老師此人真係死牛一邊頸,對著佢日子長了,就知道佢啲為人真實一面,

    回覆刪除
    回覆
    1. 大家著重分享, 盡可能減少罵戰, 負能量對自己的投資事業沒有幫助, 投資成功才是最終目的, 罵戰輸贏實屬其次

      刪除
  10. 匿名27.3.12

    嗰條契弟裝模作樣,扮曬觀世音,拯救眾生,成日叫人唔好賭博,佢就最爛賭好賭,口心不一

    回覆刪除
    回覆
    1. 對於讀物, 大家都有選擇權, 不對勁可以不看, 平常心吧

      刪除
  11. 匿名27.3.12

    一於暴露光老師的真面目,開番個反死牛老師大聯盟面書群組

    回覆刪除
    回覆
    1. 我認為要花精力去反一個人, 意義不是太大, 我全心希望大家都有所反思, 推動更有水準的文章

      刪除
  12. 匿名27.3.12

    老師隻愛股3818 中國動向,上年業績大倒退達,兼不派息,一蚊樓下可待,老師又可再溝多十萬八萬紙上點兵股票。

    回覆刪除
    回覆
    1. 個股短期價格走勢實在難以預測, 我投資前比較取向分析基本條件

      刪除
  13. 匿名27.3.12

    一於聲討呢d股壇老千 偽價值投資者

    我去香討開post 小佢

    回覆刪除
    回覆
    1. 建議不要這樣做, 因為這對件事沒有幫助, 對件事好的話還是要靠反思, 理念不同也不用公開罵戰吧, 可以選擇不看有關文章或不建議他人去看

      刪除
    2. 匿名27.3.12

      止凡兄 中庸之道 佩服

      刪除
  14. 匿名27.3.12

    3818它買入原因是有淨現金, 如果當年改為自己持有現金存款, 起碼有渣拿,
    由4.9跌到1.x , 唔好話賺錢, 返家鄉都遙遙無期

    回覆刪除
    回覆
    1. 的確淨現金公司不一定是好投資, 這要到公司預備作清算才算有點意思, 正常運作時, 公司如何運用其現金才是重點, 好好利用現金優勢是3818管理層應做的事

      刪除
  15. 匿名28.3.12

    他本身方向正確, 就是選唔對...上面寸人果D可以拿那些炒賣BLOG, 每天去寸他那隻蝕賣左, 佢地就是一隻股賺MAX 20%, 蝕又是MAX 20%, 你當然搵唔到佢蝕咁多既選股咩都冇...

    再講返那位人兄, 長線投資選股就是非常重要, 但完全睇唔出佢選股有咩一致性, 買這買那都冇咩合理原因, 寫的也是一些非常基本的分析...PETER LYNCH都講過, 處理投資組合需要拔去雜草, 並為好的花朵灌水施肥, 而他從來唔做...這也是問題所在...

    個人覺得長線投資的態度就是令人能夠在深入了解公司以後才買入, 避免一知半解就去炒賣, 他是作了個題, 但好題目並沒有給出好文章, 因為內容結構都完全不行, 有錯別字錯文法又不願去改, 就是這樣...

    我最不滿就是那些反對者, 反對真係十分容易, 他買對了那些又是隻字不提...

    回覆刪除
    回覆
    1. 匿名28.3.12

      請問老師買對了什麼?它講咸豐年前買入的乜乜物物又有幾成係真?你親眼所見才是真。

      刪除
    2. 匿名28.3.12

      最起碼我唔認為佢買入SOHO, 中移動同隆成係錯誤...

      刪除
    3. 我也同意你的觀點, 他不是完全錯, 亦有買對股、做對事, 我亦欣賞他對長線投資的執著及自信。

      正如我文中所述, 他的行文及作風還有改善空間, 如果能夠更謙卑及加入檢討及反思, 相信會比較得人接受。

      記得市場先生有一陣子都買入很多匯源果汁及蒙牛, 又是越跌越買, 到最後都出了幾篇文章自我檢討, 承認失敗, 自認以為自己很了解這些行業, 原來錯誤判斷。

      無人永遠都能做對, 股神都經常在股東會上認錯, 檢討及反思對大家都有幫助, 這是我這篇文章的主要想帶出的意思。並不是想產生任何對立及罵戰, 始終他也是我的學習對象之一。

      刪除
    4. 匿名29.3.12

      最起碼我唔認為佢買入SOHO, 中移動同隆成係錯誤...

      有用嗎? 一個組合內 十隻中三隻輸七隻 動向30萬輸剩12萬 機會成本都輸

      埋 價值投資會買上市幾年既動向咩? 會係高pe時買入阿里爸爸咩? 會買入資

      不抵債既272咩? 會買入roe幾年平均只得8%既隆成? 佢只係講中左長期投資

      呢d表面野

      刪除
    5. 匿名2.4.12

      贏就贏粒糖,輸就輸間廠,咁樣嘅投資\機成績,仲學話人要拯救眾生,信佢就傻Q佐啦!

      刪除
  16. 匿名28.3.12

    佢賺佐幾蚊就沽佐囉,邊有長揸?

    回覆刪除
  17. 匿名29.3.12

    唔係話佢買對買錯 而係佢分析股票上有問題 而不又肯承認錯誤

    1.多年來272分析都是錯誤 核心盈利永遠唔提 呢次係有人忍唔住出聲話佢連公允值 一次性收益都唔刪去 枉稱自己係價值投資人

    2. 用一些似是而非的道理 去硬塞買貨理由 下趺時支持自己的理由太多 大家可以追蹤下佢個blog 係動向下趺時 總有一堆理由支持自己 真正價值投資人應該保持的理性也欠缺 研究股票不要放私人感情 覺得股票走下坡就給一堆理由安慰自己
    同一般股民一樣犯了樂觀時看好 悲觀時看衰 這一點要學巴黎啦 巴黎買錯超大都要認衰啦(佢都閉關二個月靜思己過)

    3. 人家好心提點 不是被刪就是被冠以 "豬八戒"之惡名 又何來他blog所寫的一篇文 "平常心是道"??

    別自稱大師了 buy & hold 吧了 大把公公婆婆一樣買藍籌 之後放係床下底 ckm比唔到咩野我覺得佢係分析股票上有真知灼見

    謝謝

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我覺得你地都係非常有水平的讀者, 真係極度建議他坦誠交流, 我敢肯定雙方都可以學到野。

      不過如果他堅持作風, 亦無傷大雅, 但果真如此, 相信他的損失會比較多。

      刪除
  18. 匿名29.3.12

    http://blog.yahoo.com/_IRRMPRNNPACUOC3ZNGHSWJPXME/articles/77814/category/%E7%91%9E%E5%AE%89%E6%88%BF%E5%9C%B0%E7%94%A2%E7%AF%87

    佢唔係第一次 大家睇下272中期業績分析

    再睇下年報 自己扣番公平值 睇下又係咩一回事

    http://www.hkexnews.hk/listedco/listconews/sehk/20110817/LTN20110817221_C.pdf

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實大家有冇想過公平值 (即地價及物業資產現價升跌)每年入賬的原因何在? 我記不起在哪本書看過, 有機會可以出文分享。

      刪除
  19. 匿名30.3.12

    止凡大哥

    公平值 說到底是上市公司利用會計準則來美化盈利手段吧了 (原因我以前讀過但不記得了 可參考黃玲小姐的著作)

    作為一個真正價值投資者係絕對不該犯下如此錯誤

    唔用核心盈利計出來的roe去推算出eps 用ddm模式計出來 內在價值 已經唔會再準

    何況我只係一個讀到中三程度既投資者 目不識丁都知啦 叫佢咪玩啦 haha



    謝謝^^ 止凡大哥

    回覆刪除
  20. 匿名30.3.12

    本身公平值既調整就是要反映真實資產價值...

    但係公司自己搵返黎進行評估既獨立第三方有幾獨立呢? 最好例子有華人置業...

    美國金融資產是否MARK TO MARKET亦有好大爭議, 應該予否唔係絕對性, 當中亦有好有壞...

    最後地產公司有其特殊性, 基本上都要負債營運, 若果要扣除所有特殊項目, 包括資本化利息, 看出來就是全部都差, 但事實並非如此...

    另外, 投資物業(大部份用來出租的), 亦可以用租金收入黎來追蹤公平值的增減, 這方面瑞安並不是有太大問題...就實話, 我真的看不出瑞安是資不抵債...

    回覆刪除
  21. 匿名31.3.12

    ................

    回覆刪除
  22. 匿名31.3.12

    隆成集團 盈利下趺 我一早說了 ROE長期低於水平

    反映公司賺錢能力水平一般 這種股我是不會買

    回覆刪除
  23. 匿名9.4.12

    老師已聲名破產

    回覆刪除
  24. 傳瑞安房地產組銀貸3.4億美元
    外電引述消息人士透露,瑞安房地產(00272)與瑞信及12間銀行簽署貸款協議,向有關銀行借貸共3.39億美元。

    果然不出所料 又要籌期..... /. \

    victor

    回覆刪除
    回覆
    1. 要先了解借貸用來做什麼, 借貸不一定是壞事

      刪除

熱門文章